Home Diashows Reisboekenshop Contact> Mijn HT

Laatste Nieuws

Problemen Jet Airways

17-04-2019
Dreiging van faillissement bij Jet Airways, annuleringen en of wijzigingen van vluchten

Noorwegen winter TreriksrÝysa groep

01-03-2018
Al weer een paar dagen onderweg. Wat genieten we van deze reis. Het gaat goed met ons.

Everest & Gokyo groep

29-10-2017
Dinsdag 17 oktober zijn we vertrokken vanuit Kathmandu voor onze 17 daagse tocht naar de Kalla Pathar 5545 mtr en Everest basecamp. Vanaf daar over de Cho La 5330 mtr naar Gokyo waar we aan het eind van de ochtend zijn aangekomen.  Tot nu toe he

Manaslu Groep

22-10-2017
Groeten uit Bhimtang. Iedereeen veilig over de Larkya Pass over

Mera Peak

20-10-2017
Op de Top van de Mera Peak

Nieuws: Nieuws uit Kamtsjatka

maandag 16 augustus 2010

16 aug We zijn weer terug in Petropavlovsk. De laatste nacht in Gorelli BC was heftig. Om 06:30 uur opgestaan en het regende en stormde. Met man en macht de tenten zo goed en zo kwaad als het ging in zakken gepropt en om even na 08:00 uur was onze truck er. We vertrokken met het idee dat we om een uur of twaalf in het hotel zouden zijn maar 7 km en een half uur later verdween die hoop toen de truck op een sneeuwveld in een gat zakte en we een slagzij van 40 graden maakte. Het linker achterwiel hing 20cm vrij en de achteras lag op de sneeuw. De chauffeur dacht nog met een krik iets te kunnen doen en we hebben hem het voordeel van de twijfel gegeven maar na een dik half uur was het duidelijk dat het vergeefse moeite was en hebben we naar Petropavlovks gebeld voor een andere truck. Het stormde en regende nog steeds en het kon wel 5 uur duren voor er een andere truck zou zijn. We hebben de bagage achter gelaten en zijn in anderhalf uur terug gelopen naar het hutje in BC. Drijfnat en suf gebeukt door de wind zaten we net aan de koffie toen we bericht kregen dat er een truck beschikbaar was bij de geometrische centrale en die was een dik uur later bij ons. Uiteindelijk waren we om half zes bij het hotel. Wat kan een eenvoudige douche een uitermate luxe gevoel geven.

De volgende ochtend boodschappen gedaan en met goed weer naar de hut bij de Avatsja Vulkaan gereden. Al drie dagen was er niemand boven geweest vanwege het slechte weer hoorden we daar en ook nu was het bewolkt boven.
Hoe dan ook wilden we gisteren een poging wagen en toen we om 05:00 uur gingen ontbijten was er een dikke mist. Om even voor half zes zijn we vertrokken en toen stak de top zich af tegen een praktisch wolkeloze hemel. Wel weer een fikse wind maar dat waren we intussen al wel gewend. Vanaf +/- 2000m werd de wind minder en toen we na 5 uur klimmen op de top stonden was het bijna windstil. Fantastisch uitzicht en we waren alleen op de top. Gestolde lava, rokende zwavelputten en de grond is warm. Na anderhalf uur gaan we weer omlaag en om 16:00 uur zijn we weer in de hut. 1920m omhoog en een afstand van 8,5 km in 5 uur is een aardige prestatie lijkt mij. De afdaling heeft 3 uur in beslag genomen. Een superdag.

Tot zover de berichten uit een bijzondere bestemming. We hebben een geweldige tocht gehad waarin van alles is gebeurd. Iedereen is weer ongeschonden in de bewoonde wereld en morgen vliegen we terug naar Nederland.
Tenslotte nog dit:
Duco, Esther, Fred, Wouter, Carrie, Giel, Ton en Wenzel, bedankt voor jullie geweldige inzet, sociale instelling en flexibiliteit. Jullie waren een fantastisch team en ik hoop jullie allemaal weer eem keer te zien op een volgende tocht.

Dit was Jan vanuit een, op dit moment, zonnig Kamchatka.

Nieuws via de satelliettelefoon van reisbegeleider Jan Midde;

12 aug Loeiende wind, een hels kabaal maar de tenten staan goed veranderd. Veel slapen komt er vannacht niet van. Morgenochtend worden we opgehaald en gaan richting Petropavlovsk. Mooie reis!

10 aug Spectaculaire tocht naar Mutnovski krater met geweldig goed weer: hete stoom, gletsjers, kokende modder, water en zwavelputten die stoom en zwaveldampen uitbraken plus de heksenkookpot vanEucalipta! Fantastische dag.

9 aug Gisteren in Goreli BC aangekomen. Vandaag de 27 km lange dagtocht heen en weer naar de top gemaakt, 1300 meter klimmen naar het hoogste punt op 1825 meter. Hij gromt en braakt hete stoom en zwaveldampen uit, heel bijzonder om dat van dichtbij te zien. Morgen naar Moetnovski.

7 aug Vandaag 1075 meter gestegen in slecht weer; veel regen. Kamp gemaakt in heftige storm waardoor we niet konden koken, geen schoon water, gelukkig hebben we nog wel genoeg drinkwater en hartkeks en komen zo de nacht wel door. Nu droog in de slaapzak, hopelijk is het weer morgen beter. Iedereen is OK. Pizzaboer nog gebeld maar hij wil niet komen bezorgen!

5 aug Gisteren 5 zalmen gevangen, vandaag 7! We krijgen het nauwelijks op. Het is ook vandaag mooi weer.

4 aug Aangekomen bij depot 2, morgen een rustdag. We gaan proberen zalm te vangen! Daarna 4 dagen naar Gorelli BC, heftig terrein, worstelen door de dichte bossen. Sfeer is uitstekend.
Geen spoor van bosbrand, wel beren van heel dichtbij gezien, geweldig!

2 aug Vandaag Prijmoyth beklommen in 6 1/2 uur. Uitzicht perfect! Weer is wisselend, sfeer is prima, lokale gids erg goed. We merken niets van de bosbranden, het bos is ....nat. Ook vanaf de top van de vilkaan is er nergens rook te zien.

27 juli We zijn goed aangekomen in de krater van de Ksoedatsj-vulkaan en hebben 2 prachtige dagwandelingen gemaakt. Morgen beginnnen we aan de trektocht naar ons eerste depot bij het warme meer aan de voet van de Chodoetka.

« Terug naar het nieuwsoverzicht
WANDELVAKANTIES, TREKTOCHTEN EN EXPEDITIES
HT Wandelreizen | Ten Have 13 | 7983 KD Wapse | tel. 0522-241146 | email: info@htwandelreizen.nl

Website door Zaphyrion SitemapPrivacyverklaring
htwandelreizen.nl maakt gebruik van cookies. Met cookies wordt de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.Akkoord