Home Diashows Reisboekenshop Contact> Mijn HT

Laatste Nieuws

Problemen Jet Airways

17-04-2019
Dreiging van faillissement bij Jet Airways, annuleringen en of wijzigingen van vluchten

Noorwegen winter TreriksrÝysa groep

01-03-2018
Al weer een paar dagen onderweg. Wat genieten we van deze reis. Het gaat goed met ons.

Everest & Gokyo groep

29-10-2017
Dinsdag 17 oktober zijn we vertrokken vanuit Kathmandu voor onze 17 daagse tocht naar de Kalla Pathar 5545 mtr en Everest basecamp. Vanaf daar over de Cho La 5330 mtr naar Gokyo waar we aan het eind van de ochtend zijn aangekomen.  Tot nu toe he

Manaslu Groep

dinsdag 21 augustus 2012
Berichten vanuit Pakistan.

21 augustus
Lees hier het verslag van de toppoging.

14 augustus
Spantik BC: vanochtend K1 en K2 opgedoekt en met zware rugzakken afgedaald: einde expeditie :-(. Maar wat een geweldige ervaring! Spantik is een prachtige afwisselende berg. Helaas gunde het weer ons geen top. Vrijdag komen de dragers en lopen we terug naar de bewoonde wereld.

13 augustus
In tegenstelling tot het weerbericht vannacht wederom sneeuw en harde wind: na 3 dagen wachten moesten we besluiten terug te keren na lange afdaling door diepe sneeuw nu met hele team in kamp 2. Morgen naar BC: pannenkoeken en schone kleren!

12 augustus
Contact met het team. Ze wachten op 6248m nog steeds op een sneeuw vrij en goed window. Plan is vannacht de top poging te wagen.

10 augustus
Kamp 3: 6248m, het weer is omgeslagen: sneeuw! Dus dagje vegeteren en hopen op
kans voordat eten op is!

9 augustus
K3! met volle rugzak over steile ijshellingen en door diepe sneeuw: zware dag!

8 augustus
Bij aankomst in kamp 2 konden we eerst een uur tenten uitgraven! Nu genieten uitzicht en rust.

7 augustus
Met hele team in kamp 1;  ziet er door de sneeuw heel anders uit! Morgen naar kamp 2: zal zwaar sporen worden! Vr of za de top: Inshala

5 augustus
Na 2 dagen rust, regen en sneeuw in BC, vandaag weer natte sneeuw! Vertrekken dus ws dagje later omhoog.

3 augustus
Terug in BC: wassen, slapen, eten. K1 en K2 staat. Team voelt zich goed.

1 augustus
Vandaag loadcarry naar kamp 2. Morgen slapen we daar. Dan weekend rust in  BC.

30 juli
Zaterdag aangekomen in het BC, een mooie plek met prachtig weer. Zzondag een rustdag gehouden en alle spullen uitgezocht, zodat we vandaag spullen naar kamp 1 konden brengen. Kamp 1 is nu opgezet. Nu weer terug in het BC. Dinsdag op nieuw naar kamp 1, woensdag door naar kamp 2 en dan donderdag weer afdalen naar BC.

27 juli
Geweldige tocht hoog boven en over de ruige gletsjer. Nu in kamp met zicht
op Spantik en onze route!

23 juli
De Karakoram Highway blijft toch een reis die ik slechts met clichés beschrijven kan: overweldigend, adembenemend, soms afschrikwekkend en lichamelijk slopend. Kortom geweldig dus! Nu bijslapen en bijkomen in Skardu. Morgen vertrekken we met jeeps naar Arandu waar tachtig porters
klaar staan om ons naar Spantik BaseCamp te vergezellen.

21 juli
Islamabad op zijn best: stoffig en warm. Het weer in Skardu is echter slecht. Dat betekent dat er al een tijdje geen vluchten Islamabad - Skardu zijn geweest. Wij vliegen morgen; Inshallah. Dat woord zullen we nog vaak gaan horen!

----------------------------------------------

Nog altijd Slecht weer in Skardu. Dat wordt dus 26 uur (optimale reistijd) in de bus! Bijzonder onaangenaam voor de zitbotjes en longen (stof) maar zo een prachtige tocht over de Karakoram Highway. Weg uit de hitte van Islamabad de bergen in!!

« Terug naar het nieuwsoverzicht
WANDELVAKANTIES, TREKTOCHTEN EN EXPEDITIES
HT Wandelreizen | Ten Have 13 | 7983 KD Wapse | tel. 0522-241146 | email: info@htwandelreizen.nl

Website door Zaphyrion SitemapPrivacyverklaring
htwandelreizen.nl maakt gebruik van cookies. Met cookies wordt de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.Akkoord