Home Diashows Reisboekenshop Contact> Mijn HT

Laatste Nieuws

Problemen Jet Airways

17-04-2019
Dreiging van faillissement bij Jet Airways, annuleringen en of wijzigingen van vluchten

Noorwegen winter TreriksrÝysa groep

01-03-2018
Al weer een paar dagen onderweg. Wat genieten we van deze reis. Het gaat goed met ons.

Everest & Gokyo groep

29-10-2017
Dinsdag 17 oktober zijn we vertrokken vanuit Kathmandu voor onze 17 daagse tocht naar de Kalla Pathar 5545 mtr en Everest basecamp. Vanaf daar over de Cho La 5330 mtr naar Gokyo waar we aan het eind van de ochtend zijn aangekomen.  Tot nu toe he

Manaslu Groep

dinsdag 22 juni 2010

Thimpu, 22 juni 2010

Hoi allemaal,
We zijn vanmiddag in Thimpu aangekomen na een bewolkt dagje bussen (7 uur vanaf Trongsa). De laatste dagen van de Snowmantrek vielen qua weer toch nog weer erg mee. Op een paar uurtjes na waarin we in de stromende regen over een modderpad langs en deels door de rivier, stenen hoppend naar het kamp liepen. Dat was de dag van de oversteek over de Rinzin Zoe La van 5340 meter hoog. Tot op de pas was het geweldig en ook de uren erna maar het was een lange dag waarbij de laatsten pas om 5 uur het kamp binnen waggelden, nat, nat. De dag erop begon ook nat maar na een 1,5 uur regen knapte het weer op en brak de zon door. Wat is dat toch een verschil. Deze dag geen pas maar eerst een afdaling naast de rivier en later de stijging naar het kamp. Dit ligt op ongeveer 4300 meter aan een prachtig helder turkoois gekleurd meer: het Tempe Tso. De dag daarop de laatste pas over: de Tempe La van 4630 meter.

Met gemengde gevoelens nemen we afscheid van het hooggebergte. De wolken en mist zijn als een gordijn voor de Himalaya geschoven. Die zien we voorlopig niet meer. Spectaculaire afdalingen, `s middags soms een beetje regen, maar niet veel. In Maurothang nog lekker in de rivier gewassen. De laatste dag alleen maar geleidelijk afdalen en in ongeveer 6 uur naar de weg. Maar wat een vervelend pad met veel modder, en grote keien, soms een rivier oversteken door van steen tot steen te springen. Gelukkig was het weer de hele dag weer zonnig maar we wilden ook nog graag de wedstrijd van Nederland tegen Japan zien en we moesten nog 5 uur rijden. Om een lang verhaal kort te maken: we hebben in het hotel in Jakar, Bumthang nog het tweede deel van de tweede helft kunnen zien en we zijn weer helemaal op de hoogte van de WK-voetbalperikelen.

Het was gezellig want de TV stond in de keuken en die zat vol met Locals, een paar Jappanners en wij. De dag daarna, eergister dus, het kloosterfestival van Nimalung bezocht. Geweldige ervaring voor hen die het nog niet eerder hadden meegemaakt. Weer prachtig weer, mooie mensen en maskerdansen. Gisterenochtend naar de Kurjey tempel geweest om het uitrollen van de grote thanka te zien. Wat een spektakel. Ik heb het nagemeten maar het doek is wel 25 meter breed en moet zeker 15 tot 18 meter hoog zijn. `s Middags regent het wat maar we zijn toen naar Trongsa gereden dat 2 uur gaans op de terug weg ligt. Aldaar een van de grootste Dzongs bezocht en uitgebreis rond gekeken. `s Avonds was iedereen moe na de toch wel volle dag. Vandaag dus naar Thimpu gereden. We zijn weer in de bewoonde wereld met internet, winkels en vliegtuigen.

Vanavond afscheidsavond, van de gids Sonam die de hele reis bij ons is geweest en de chauffeur en van elkaar. Morgenvroeg om half 5 op en dan direct naar het vliegveld van Paro. Kees blijft nog een dag want hij vliegt naar Kathmandu en wij naar Delhi. Jan-willem blijft op het
vliegveld van Delhi tot de nachtvlucht van de KLM naar Amsterdam. De rest gaat de stad nog in. Het zal wel lekker heet zijn nu in Delhi....Donderdagochtend landen we op Schiphol als alles goed gaat tenminste. Het was een geweldig avontuur met vooral veel hoogtepunten, een Snowmantrek waardig. groeten, Charles

Nieuws via de satelliettelefoon van Charles;

15 juni-DROOG, ZONNIG EN MOOIE UITZICHTEN MORGEN DE LAATSTE HOGE PAS NOG 4 DAGEN LOPEN NAAR DE WEG

11 juni - VANDAAG UITSTAPJE GEMAAKT NAAR GP UITZ.PUNT. STRAKBLAUWE LUCHT, 7
GLETSJERS BIJ ELKAAR.

9 juni - WEER EEN FANTASTISCHE DAG. VOLOP ZON BERGEN GLETSJERS. KAMPEREN IN TSORIM AAN IJSMEER HOOGTE 5340 M

7 juni - NA 2 DAGEN MIST EN REGEN VANDAAG DE HELE DAG GENOTEN VAN ZONNESCHIJN EN BERGEN RUSTDAG IN THANZA MORGEN BEGINNEN WE AAN HET HOOGSTE EN ZWAARSTE TRAJECT, 8 DAGEN ROND DE 5000 M EN HOGER.

3 juni - VANDAAG 1E PAS OVERGESTOKEN KAMPEREN NU OP 4900M IN SNEEUWBUI.

31 mei - Onze 32 paarden staan beladen klaar voor de 19 daagse oversteek. Elke dag vertrekken we vroeg en zijn rond 1500 op onze kampeerplaats. De acclimatisatie verloopt prima.

28 mei - Mooie dag, buiten ontbijt met zon op de Great Tiger Mountain. Daarnaast super zicht op de Tsendagang en Emmasagang.

26 mei - aangekomen in Laya ( 28° 3.749`N 89° 40.871`O) waar we een acclimatisatie dag houden. Iedereen geniet van Bhutan en kijkt vol spanning uit naar de trektocht van de komende 2 weken.

« Terug naar het nieuwsoverzicht
WANDELVAKANTIES, TREKTOCHTEN EN EXPEDITIES
HT Wandelreizen | Ten Have 13 | 7983 KD Wapse | tel. 0522-241146 | email: info@htwandelreizen.nl

Website door Zaphyrion SitemapPrivacyverklaring
htwandelreizen.nl maakt gebruik van cookies. Met cookies wordt de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.Akkoord