Home Diashows Reisboekenshop Contact> Mijn HT

Laatste Nieuws

Problemen Jet Airways

17-04-2019
Dreiging van faillissement bij Jet Airways, annuleringen en of wijzigingen van vluchten

Noorwegen winter TreriksrÝysa groep

01-03-2018
Al weer een paar dagen onderweg. Wat genieten we van deze reis. Het gaat goed met ons.

Everest & Gokyo groep

29-10-2017
Dinsdag 17 oktober zijn we vertrokken vanuit Kathmandu voor onze 17 daagse tocht naar de Kalla Pathar 5545 mtr en Everest basecamp. Vanaf daar over de Cho La 5330 mtr naar Gokyo waar we aan het eind van de ochtend zijn aangekomen.  Tot nu toe he

Manaslu Groep

maandag 22 augustus 2011
Nieuws uit Spitsbergen van reisleider Paul Boslooper

zaterdag 20 augustus

Terug in Longyearbyen aan het bier! We kijken terug op een geslaagde tocht.

vrijdag 19 augustus

De zon schijnt nu 96 uur onafgebroken - in Nederland ongetwijfeld goed voor een weeralarm. Morgen de laatste km naar Longyear.

donderdag 18 augustus

Met uitzicht over het Sassenfjord staan onze tenten bij Vindodden. Het waait hard en de zon schijnt oneindig!

woensdag 17 augustus

15 km stroomopwaarts eindelijk een plek gevonden waar we de Sassendal rivier konden oversteken. De hele dag zon!

dinsdag 16 augustus

Spitsbergen Het is half zes in de vroege ochtend tijdens mijn ijsberenwacht. De zon en de maan schijnen over de stille vallei.
Wat blijkt? De Sassendal delta, 4 km breed, blijkt aan de monding niet doorwaadbaar. De hele dag weer volop zon.

maandag 15 augustus

Vanochtend de Von Post gletsjer overgestoken en daarmee is de doorsteek Pyramide Longyearbyen gelukt! Een fantastische tocht.

zondag 14 augustus

15 km prachtig ijs met veel zon en skinny dip in gletsjer meer. Nu aan einde Tuna gletsjer, de zon schijnt.

zaterdag 13 augustus

Gisteren tijdens onze prachtige tocht over het ijs een ivoormeeuw gezien!
Topdag met een topgroep. Met windstil weer en zon vertrokken over de ijsvlakte, daarna urenlang door het Tuna spletendoolhof.

vrijdag 12 augustus

Na een korte pauze is het weer gaan sneeuwen. Wil je weten waar we zijn? N78.45.421 E017.01.348

5 uur later het volgende bericht: We hebben zicht! Het is gestopt met sneeuwen en de wind is ook minder geworden. Na 36 uur tent straks op pad, eerst koffie.

Na een lange dag met alleen gletsjers en heel veel spleten staan de tenten nu in de middle of nowhere op de enorme ijsvlakte.

donderdag 11 augustus

Het sneeuwt en we wachten voorlopig in de tent op beter weer. Afgelopen was er heel even zicht op de bergen rond ons.

Rondom de tenten ligt inmiddels een halve meter stuifsneeuw, in de slaapzak is het warm en droog. Om 7 uur koken: Miss Piggy!

woensdag 10 augustus

Na een lange en zware dag kamperen we op 825 meter hoogte aan de voet van de Bastion. De hele middag in de mist gelopen.

dinsdag 9 augustus

Na een zonovergoten dag met bezoek aan Pyramide met loodzware rugzak met elf dagen eten op pad richting de gletsjers.

maandag 8 augustus

Terug in Longyearbyen na de boottocht over het fjord. Vanavond alles inpakken en morgenochtend weer met de boot naar Pyramiden.

zondag 7 augustus

Half zes in de vroege ochtend. Afgezien van wat minimale golfjes op het strand is het stil. De zon schijnt op de andere oever.

Aan het bier in de bar in Barentsbrug tussen de boottoeristen uit Longyearbyen. Een gewone zondagmiddag in een bijzonder dorp, proost! Eten gekookt op de trappen vam het Olympisch zwembad. We overnachten in Hotel Barentsbrug, op de TV 4 Russische zenders.

zaterdag 6 augustus

De tenten staan vlak bij de zee in de Colesbukta. Komende ijsberenwacht! Nog steeds mooi weer, eindeloze zon.

vrijdag 5 augustus

Hoog boven Grumantsbyen kijken we over het Isjord makkelijk 60 km ver. Vandaag een pittige dag met aardig wat hoogtemeters.

donderdag 4 augustus

Aan de koffie in Longyearbyen. Gisterenavond bij aankomst om 23.45 uur in de zon de tenten opgezet :-) Nu boodschappen doen.

woensdag 3 augustus

`s Ochtends Twitter bericht: Nu op Schiphol ingecheckt voor onze vlucht naar Longyearbyen via Oslo.

Twitter bericht paar uur later:  Zomer in Oslo, overschaduwd door de recente gebeurtenissen. , Allemaal onder de indruk van de bloemenzee.

« Terug naar het nieuwsoverzicht
WANDELVAKANTIES, TREKTOCHTEN EN EXPEDITIES
HT Wandelreizen | Ten Have 13 | 7983 KD Wapse | tel. 0522-241146 | email: info@htwandelreizen.nl

Website door Zaphyrion SitemapPrivacyverklaring
htwandelreizen.nl maakt gebruik van cookies. Met cookies wordt de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.Akkoord