Home Diashows Reisboekenshop Contact> Mijn HT

Laatste Nieuws

Problemen Jet Airways

17-04-2019
Dreiging van faillissement bij Jet Airways, annuleringen en of wijzigingen van vluchten

Noorwegen winter TreriksrÝysa groep

01-03-2018
Al weer een paar dagen onderweg. Wat genieten we van deze reis. Het gaat goed met ons.

Everest & Gokyo groep

29-10-2017
Dinsdag 17 oktober zijn we vertrokken vanuit Kathmandu voor onze 17 daagse tocht naar de Kalla Pathar 5545 mtr en Everest basecamp. Vanaf daar over de Cho La 5330 mtr naar Gokyo waar we aan het eind van de ochtend zijn aangekomen.  Tot nu toe he

Manaslu Groep

22-10-2017
Groeten uit Bhimtang. Iedereeen veilig over de Larkya Pass over

Mera Peak

20-10-2017
Op de Top van de Mera Peak

Nieuws: Nieuws uit Centraal AziŽ

vrijdag 26 juli 2013
Berichten van Jan Midde, reisbegeleider van de Centraal Azie groep.

26 juli
We kamperen aan de oever van een prachtig blauw meertje in Tadjikistan

24 juli
We hebben tot nu toe een geweldig mooie reis. Geen vertragingen op de vlucht naar Tasjkent en de aansluitende reis over de weg naar Uzgarish ging ook redelijk vlot. De grensovergangen zijn wel bijzonder. Eerst de Uzbekistan grenspost. Dan met de bagage ongeveer 200m lopen naar de Tadjikistan grenspost. Veel stempels en formulieren. Van Tajikistan naar Kirgizie ging wat vlotter en de bus mocht onze bagage naar het laatste hek brengen dus daar geen gesjouw. Wel in ieder land ander transport. Uitendelijk zijn we 14 uur onderweg geweest van Tasjkent naar Uzgarish waar onze eerste trek begon. Een schitterend gebied, je merkt de eerste dag al dat het landschap sterk wisselt en geen minuut verveeld. Het weer was prima. Alleen de laatste nacht een buitje regen maar verder alle dagen mooi weer. De pasovergangen zijn niet moeilijk al zijn er wel steile stukken over gruis en stenen maar toch altijd goed te doen. Paden zijn niet altijd duidelijk maar dat geeft geen problemen. De mooie uitzichten maken het zweten en hijgen van ondergeschikt belang. Het gaat allemaal redelijk ontspannen en de sfeer in de groep is prima. De afdaling vanaf het Aksuu-Karasuu kamp terug naar Uzgarish gaat door een schitterend dal met veel verrassingen, hier is wel een goed duidelijk pad dat heel geleidelijk omlaag gaat. Een ontspannen afsluiting van onze eerste trek. Gisteren zijn we vanuit Uzgarish in Kirgizie terug gegaan naar Tajikistan. Ee rit van ruim zes uur naar een luxe resort aan het Karakumskoye meer. Het is hier tropisch warm maar we hebben airco en een koelkast op de kamer. Het lokale bier is koud en smaakt prima en we zwemmen in een lagune langs het meer. Het lijkt wel vakantie. Morgen vertrekken we naar Artusch, het startpunt voor onze tweede trek. Op 1 aug komen we aan in Samarkan in Uzbekistan en dan hebben we weer mogelijkheden om te mailen en te bellen. Misschien tussendoor nog een berichtje via de sateliet telefoon. Iedereen de groeten vanuit een zeer warm en zonnig Tajikistan. Groeten Jan.

22 juli
Vandaag de laatste loopdag van de eerste trekking bij de Kara Su, een schitterende route door bos en over kale passen.

18 juli
Vandaag de tweede loopdag door een werkelijk prachtige vallei in Kirgizië, we hebben het hier naar onze zin!

16 juli
Na aankomst in Tashkent inmiddels al 2 keer de grens (Tadjikistan en Kirgizië) overgestoken en nu in Kirgizië.

« Terug naar het nieuwsoverzicht
WANDELVAKANTIES, TREKTOCHTEN EN EXPEDITIES
HT Wandelreizen | Ten Have 13 | 7983 KD Wapse | tel. 0522-241146 | email: info@htwandelreizen.nl

Website door Zaphyrion SitemapPrivacyverklaring
htwandelreizen.nl maakt gebruik van cookies. Met cookies wordt de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.Akkoord